سبد خرید 0
ae cc app RGB
ایده های خود را به حرکت درآورید

آموزش کامل نرم افزار افترافکت از مقدماتی تا پیشرفته به صورت پروژه محور همراه با ارائه مدرک فنی و حرفه ای در آموزشگاه علم پرور

دوره آموزش افترافکت

clock 1

زمان مطالعه

5 دقیقه

file 1

دسته بندی

گرافیک

list 1

سطح مقاله

مقدماتی

desk calendar 300x300 1

تاریخ انتشار

29/شهریور/1402

آموزش ساخت انیمیشن با نرم افزار افتر افکت

آموزش افتر افکت:

Adobe After Effects چیست و چه کاربردی دارد؟ آیا تا به حال نام افترافکت را شنیده اید؟ اگر نه، پس مطمئنم نام انیمیشن را شنیده اید. اگر در 25 سال گذشته به یک صفحه نمایش خیره شده باشید، به احتمال بسیار زیاد کار ایجاد شده با Adobe After Effects را دیده اید. این ابزار یکی از قدرتمندترین ابزارهای خلاقانه در تاریخ است و در این مقاله قصد داریم هر آنچه را که برای شروع کار با نرم افزار افتر افکت باید بدانید را توضیح دهیم.

در این مقاله قصد داریم تعداد زیادی اطلاعات مفید در مورد این ابزار را پوشش دهیم با این امید که توضیحی بسیار واضح در مورد اینکه چرا باید یادگیری After Effects را در نظر بگیرید به شما ارائه دهیم. شاید شما دانش آموز باشید یا دانشجو شاید هم تازه کار هستید و می خواهید بدانید که این برنامه چه کاری می تواند انجام دهد. در هر دسته ای که قرار بگیرید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

آموزش موشن گرافیک با افتر افکت از مبتدی تا پیشرفته:

برنامه افتر افکت چیست؟ Adobe After Effects یک نرم افزار طراحی حرکت، جلوه های بصری دیجیتال (یعنی استفاده از تصاویر برای انتقال اطلاعات) و موشن گرافیک است که توسط شرکت Adobe Inc تولید و برای صنعت فیلم سازی، بازی های ویدیویی، انیمیشن سازی و … استفاده می شود. برای ویرایش ویدیو کلیپ ها، توصیه می کنیم از یک برنامه ویرایش ویدیوی اختصاصی مانند Adobe Premiere Pro استفاده کنید.

دوره آموزش افتر افکت؛ در کلاس آموزش افتر افکت هنرجویان بصورت قدم به قدم مباحث را از مقدماتی تا پیشرفته مطابق با سرفصل استاندارد سازمان فنی و حرفه ای کشور آموزش می بینند و در پایان دوره آموزش افتر افکت مدرک معتبر و بین المللی از فنی حرفه ای نیز دریافت خواهند کرد.

در این مقاله به موارد زیر خواهیم پرداخت:

  • افتر افکت چیست؟
  • کجا از افترافکت استفاده می شود؟
  • تاریخچه افترافکت
  • با افتر افکت چه کاری می توانم انجام دهم؟
  • چگونه افترافکت را یاد بگیریم؟
  • یادگیری افترافکت چقدر طول می کشد؟

برنامه Adobe After Effects چیست؟

Adobe After Effects یک نرم افزار انیمیشن 2بعدی است که برای انیمیشن، جلوه های بصری و ترکیب تصاویر متحرک استفاده می شود. افتر افکت در ساخت فیلم، تلویزیون و وب استفاده می شود.

این نرم افزار در مرحله پس از تولید استفاده می شود و صدها افکت دارد که می توان از آنها برای دستکاری تصاویر استفاده کرد. این به شما امکان می دهد لایه های ویدیو و تصاویر را در یک صحنه ترکیب کنید.

کجا از افترافکت استفاده می شود؟

افتر افکت به دلیل تطبیق پذیری آن شناخته شده است و کارهای ایجاد شده با استفاده از این برنامه در همه جا وجود دارد. ممکن است برخی از نمونه‌ های آن را بشناسید، اما متوجه نشده باشید که با استفاده از افترافکت ایجاد شده‌ اند. شما می توانید با ترکیب این نرم افزار با پریمیر، کلیپ های بسیار جذابی را برای تبلیغات در فضای مجازی بسازید.

تاریخچه نرم افزار افتر افکت:

After Effects در سال 1993 ساخته شد و از آن زمان تاکنون پیشرفت زیادی داشته است. توسعه دهندگان اصلی، شرکت علم و هنر (CoSA)، دو نسخه با چند عملکرد ایجاد کردند که به شما امکان می داد لایه ها را ترکیب کنید و ویژگی های مختلف یک لایه را تغییر دهید. واقعیت مقاله: نسخه اول در واقع فقط بر روی رایانه مکینتاش ساخته شده توسط اپل در دسترس بود.

این برنامه که در سال 1994 توسط Aldus خریداری شد، تنها یک سال پس از راه اندازی برنامه، ویژگی های شگفت انگیزی مانند رندر چند ماشینی و تاری حرکت را به دست آورد. اما قبل از اینکه سال 1994 به پایان برسد، Adobe وارد شد و این فناوری را به دست آورد و هنوز هم مالک آن After Effects است.

از زمان پیدایش After Effects، ادوبی 50 نسخه مختلف از نرم‌افزار پیشرو در صنعت خود را منتشر کرده است که هر بار قابلیت‌های جدیدی ایجاد کرده است. برخی از نسخه ها بزرگتر از بقیه هستند، اما همه آنها نشان می دهد که Adobe یک نرم افزار فوق العاده طراحی کرده است.

در واقع، در سال 2019، این برنامه برنده جایزه اسکار برای دستاوردهای علمی و فنی شد و این موضوع گواهی بر این است که افتر افکت چقدر خوب و قدرتمند است و این برنامه ارزش یادگیری بالایی دارد.

انیمیشن کلاسیک در مقابل موشن گرافیک:

وقتی صحبت از انیمیشن می شود، ممکن است در مورد تفاوت بین یک طراح حرکت و یک انیماتور سنتی سردرگمی وجود داشته باشد. اگرچه این دو صنعت در چند زمینه با هم ترکیب می شوند و با هم همپوشانی دارند، اما از نظر گردش کار متفاوت هستند.

انیمیشن سنتی
طراحی فریم به فریم، با استفاده از یک رسانه فیزیکی، و یا ایجاد انیمیشن سلولی در داخل برنامه هایی مانند Adobe Animate، در واقع شکل هنری سنتی انیمیشن در نظر گرفته می شود.

از طریق یک سری برنامه‌ ریزی موقعیت‌ های کلیدی، و ترسیم بین هر یک از آن‌ها، فرآیندی طولانی است که مزایای متفاوتی در خلاقیت و برخی از معایب در زمان لازم برای ایجاد پروژه‌ ها ارائه می‌کند.

وقتی به انیمیشن های سنتی فکر می کنید ممکن است برخی از فیلم های اصلی دیزنی مانند علاءالدین و شیر شاه را به تصویر بکشید. اینها در واقع نمونه های عالی از نمونه انیمیشن های سنتی هستند.

آموزش افتر افکت

نقاشی متحرک
Adobe After Effects رویکرد متفاوتی برای ایجاد حرکت دارد. انیمیشن موشن گرافیک با دستکاری بردار و هنر شطرنجی برای خلق و روایت داستان کار می کند. شما می توانید رسانه های مبتنی بر فیزیکی را نیز از طریق عکس و فیلم برداری ادغام کنید.

افتر افکت از انواع ابزارها، کدنویسی و ورودی کاربر برای دستکاری رسانه مورد استفاده در پروژه استفاده می کند. شما می توانید حرکت دهید، بچرخانید، مقیاس دهید، بچرخانید و موارد دیگر را به منظور تغییر شکل تصاویر و ویدیوهای خود.

این ممکن است کمی سخت به نظر برسد، بنابراین اجازه دهید برخی از موارد را مرور کنیم و نمونه هایی از نحوه استفاده از After Effects برای ایجاد ویدیوهای متحرک را نشان دهیم.

با Adobe After Effects چه کارهایی می توانم انجام دهم؟

بیایید ببینیم افترافکت چه کارهایی می تواند انجام دهد و در چه کارهایی واقعاً عالی نیست. این برنامه بسیار کامل است و موارد استفاده زیادی وجود دارد که ممکن است همه آنها را بکار نگیریم. اما، اگر با After Effects تازه کار هستید، این مقاله به شما درک اساسی از توانایی های این برنامه پرکاربرد می دهد.

انیمیشن
با جابجایی و تبدیل لایه ها، می توانید به آثار هنری جان ببخشید. After Effects ابزارهای دیجیتالی را ارائه می دهد که به شما در دستکاری و ویرایش ویژگی های مختلف کمک می کند.

راه های زیادی برای ایجاد انیمیشن در افتر افکت وجود دارد! با ادغام نرم افزار هایی همچون پریمیر، فتوشاپ و …، میتوان برای ایجاد انیمیشن در After Effects کارهای شگفت انگیزی انجام داد.

در این قسمت یک لیست ساده از انواع مختلف انیمیشن هایی که می توانید در After Effects ایجاد کنید آورده شده است:

  • انیمیشن وکتور دو بعدی
  • انیمیشن سه بعدی پایه
  • انیمیشن شخصیت
  • تایپوگرافی جنبشی
  • انیمیشن های ماکت UI/UX
  • جلوه های بصری

جلوه های بصری

به غیر از انیمیشن، موارد استفاده دیگری برای افتر افکت وجود دارد. برای سال‌ها مردم ویدیو و فیلم را دستکاری کرده‌اند تا جلوه‌های پس از تولید را به آن اضافه کنند. دود، آتش، انفجار، ردیابی صحنه و جایگزینی پس‌زمینه با استفاده از فناوری صفحه سبز نشان دهنده بسیاری از وظایفی است که After Effects قادر به انجام آن است. به عنوان مثال، می‌توانید جلوه‌های نورپردازی را اضافه کنید یا مسیرهای دود بسیار جالبی ایجاد کنید که به نظر می‌رسد اشیا در شهر در حال پرواز هستند. 

آیا می توانم از افتر افکت برای سه بعدی استفاده کنم؟

جریان های کاری زیادی وجود دارد که After Effects می تواند با آن مقابله کند، اما ایجاد محیط ها و مدل های سه بعدی آن چیزی نیست که برای آن ایجاد شده است. برای روشن بودن، عملکردهایی وجود دارد که به شما امکان می دهد از اشیاء سه بعدی استفاده کنید . اما راه‌های بهتر و کارآمدتری برای خلق هنر سه بعدی وجود دارد. اگر به دنبال کار با هنر سه بعدی و انیمیشن هستید، پیشنهاد می کنیم به سراغ Cinema 4D یا Blender بیایید. 

آیا می توانم از نرم افزار افتر افکت برای ویرایش ویدیو استفاده کنم؟

هنگامی که نوبت به ویرایش چندین کلیپ ویدیویی، اتصال آنها به یکدیگر و افزودن موسیقی متن با موسیقی و جلوه های صوتی برابر می شود، After Effects انتخاب خوبی نیست.

برنامه هایی مانند Premiere Pro، Avid و Final Cut Pro برای مدیریت حجم زیادی از محتوای ویدیویی ساخته شده اند. آنها روی دستکاری آسان و پخش کارآمد برای ویدیوهای با وضوح بالا تمرکز می کنند و رسانه های فشرده را با نرخ بیت داده بالا پردازش می کنند.

پنل تایم لاین در افتر افکت به گونه ای ساخته شده است که به شما امکان می دهد مطالب را به صورت عمودی روی هم قرار دهید و با لایه های بالا و پایین تعامل داشته باشید. نرم افزار ویرایش ویدیو به شما امکان می دهد محتوا را روی هم قرار دهید، اما روشی که ویرایش ویدیو کار می کند، معمولاً صدها ویدیو را روی هم قرار نمی دهید. اگر می خواهید وارد ویرایش ویدیو و فیلم سازی شوید، پس افتر افکت را به عنوان یک برنامه حمایتی در نظر بگیرید. به شما کمک می کند تا گرافیک های پشتیبان را بسازید که می تواند کیفیت تولید شما را افزایش دهد.

چگونه افترافکت را یاد بگیرم؟

راه های زیادی برای آموزش افترافکت وجود دارد! برخی سریع، برخی آهسته، برخی آسان و برخی دیگر می توانند چالش برانگیز باشند. بیایید به چند روش برای شروع یادگیری After Effects اشاره کنیم.

1. آموزش در یوتیوب
یوتیوب یک منبع شگفت انگیز برای یادگیری چیزهای جدید است. صدها هزار نفر به دنبال به اشتراک گذاشتن دانش خود هستند. این یک خبر عالی برای کسی است که به زبان انگلیسی مسلط می باشد

2. آموزشگاه های آزاد:

آموزشگاه های فنی حرفه ای مکانی عالی برای آموزش هستند، این موسسات زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای کشور و سرفصل های آموزشی آنها استاندارد و کامل است، همین طور بعد از اتمام دوره می توانید مدرک معتبر و بین المللی نیز دریافت نمایید.

3. آموزش آنلاین
رویکردهای مدرن به آموزش با سرعتی سریع در حال پیشرفت هستند. یکی از نمونه های شگفت انگیز یادگیری آنلاین آموزشگاه علم پرور است.  اکنون با قدرت اینترنت می توانید بصورت غیر حضوری این نرم افزار را بیاموزید. 

از مبتدی تا پیشرفته انیمیشن، طراحی و حتی سه بعدی، ما طیف گسترده ای از دوره ها را ارائه می دهیم. دوره های ما بین 4 تا 8 هفته طول می کشد و در پایان دوره به هنرجویان خود مدرک بین المللی ارائه می دهیم که برای استفاده در 187 کشور جهان قابل ترجمه می باشد.

4. پکیج های آموزشی:

شما می توانید با دریافت پکیج های آموزشی، این نرم افزار را بصورت کامل و پروژه محور یاد بگیرید و علاوه بر دریافت آپدیت رایگان، پشتیبانی توسط مدرس و گرفتن جزوه آموزشی، مدرک آموزش افتر افکت را هم دریافت نمایید.

یادگیری Adobe After Effects چقدر طول می کشد؟

اگر تا اینجا در مقاله پیش رفته اید، به نظر می رسد که واقعاً علاقه مند به یادگیری افتر افکت هستید. آموزش نرم افزار افتر افکت بصورت تقریبی 3ماه زمان می برد تا آموزش ها را پشت سر بزارید. ما در آموزشگاه علم پرور به شما کمک می کنیم این نرم افزار را بصورت پیشرفته آموزش ببینید و بعد از اتمام دوره بتوانید از طریق ساخت موشن گرافیک و تیزرهای تبلیغاتی برای اینستاگرام، یوتیوب و … کسب درآمد بالا نمایید.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام در دوره:
Telegram
WhatsApp
Twitter
Email

دیدگاهتان را بنویسید

5/5 - (10 امتیاز)
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://elmparvar.ir/?p=21933