سبد خرید 0
دوره های آموزشی

آموزشگاه علم پرور ارائه دهنده ی مهارت های دیپلم در رشته های: گردشگری،حسابداری،کامپیوتر،مدیریت خانواده،نقشه کشی،گرافیک رایانه ای و …

اموزش طراحی سایت

آموزش طراحی سایت با HTML و CSS پروژه محور

HTML & CSS

با لذت آرامش حس خوب دقت تفکر مطالعه کنید

clock 1

زمان مطالعه

7 دقیقه

file 1

دسته بندی

طراحی سایت

list 1

سطح مقاله

مقدماتی

desk calendar 300x300 1

تاریخ انتشار

13/دی/1401

آموزش طراحی سایت با html و css پروژه محور و کاربردی

اگر به فکر طراحی یک وب سایت هستید، مطمئناً با کلمات HTML و CSS روبرو شده اید. این دو زبان طراحی سایت، ساختار اصلی صفحات وب را تشکیل می دهند. با این حال، اگر چه آنها اغلب همراه با یکدیگر استفاده می شوند، اما هر دو در مورد طراحی وب سایت اهداف متفاوتی دارند. بنابر این اولین قدم برای شروع طراحی سایت با کد نویسی یادگیری HTML و CSS می باشد. بیایید با هم به جزئیات آنها، موارد استفاده و نحوه یادگیری هردو بپردازیم.

HTML چیست؟ 

اول با مخفف عبارت «HTML» شروع کنیم. html مخفف “Hyper Text Markup Language” به معنی زبان نشانه‌ گذاری ابرمتن (فرامتن) می باشد. زبان نشانه گذاری زبانی است که توسط رایانه ها قابل فهم است، که اساساً برای توصیف صفحات وب طراحی شده است و متنی را که استفاده می کنید تعاملی تر می کند. هنگامی که برای اولین بار با دنیای HTML آشنا شدید، احتمالاً با مجموعه ای از اصطلاحات و عبارات روبرو خواهید شد که تا حدودی گیج کننده نیز هستند مانند: HTML5 که آخرین “نسخه” HTML است و به طور کلی، عملکردی مشابه HTML استاندارد دارد، اما بسیار پویاتر بوده و از کد بسیار کمتری برای طراحی صفحات وب استفاده می کند.

htmll

نقش HTML در ایجاد ساختار:

زبان HTML ساختار صفحه وب ما را تعریف می کند. یعنی برای اینکه ما صفحه وب خودمان را توصیف کنیم کافیست کدهای مورد نظر را به کلماتی که می خواهیم در صفحه به نمایش در بیایند اضافه کنیم. کد های HTML از کاراکترهایی تشکیل شده اند که بین علاﺋم بزرگتر ‘<‘ و کوچکتر ‘>’ قرار دارند. به اینها عناصر HTML می گویند. این عناصر معمولا از دو برچسب تشکیل می شوند: تگ آغازین و تگ پایانی. (که تگ پایانی یک علامت اسلش « / » اضافی درون خود دارد). هر عنصر HTML، اطلاعاتی را درباره مقادیری که درون دو برچسب آغازین و پایانی قرار دارد، به مرورگر اینترنتی می دهد.

HTML برای چه مواردی استفاده می شود؟

HTML برای ایجاد محتوای اصلی یک صفحه وب و ساختار دادن به آن استفاده می شود. شما با نوشتن کلمات شروع می کنید، سپس برچسب ها یا عناصر را روی این کلمات اعمال می کنید. HTML توسط هر مرورگری پشتیبانی می شود و در تمامی صفحات وب وجود دارد. اگر بخواهیم یک صفحه وب را با بدن انسان مقایسه کنیم، HTML مانند استخوان ها یا اسکلت بدن انسان است.

css

CSS چیست؟

css دستوراتی است که، توسط آنها می توان تمامی خصوصیات ظاهری صفحه وب را تعیین کرد. بنابراین شما توسط کدهای HTML ساختار صفحه وب را می سازید و با دستورات CSS مشخص می کنید هر عنصر چه خصوصیات ظاهری داشته باشد. خصوصیاتی مانند: رنگ عنصر، اندازه هر عنصر، رنگ و اندازه فونت ها و … 

CSS مخفف کلمه Cascading style sheets و به معنی شیوه نامه آبشاری است و علت این نام گذاری نحوه اعمال دستورات به عناصر موجود در صحه است. برای اعمال دستورات css به html باید از بیرونی ترین عنصر به ترتیب به عناصر داخلی آن دسترسی پیدا کنید که تداعی کننده حالت آبشاری است.

چرا باید از CSS استفاده کنیم؟

اگر HTML استخوان های بدن است، پس CSS مانند پوستی است که آن را می پوشاند. CSS می تواند در بسیاری از کارهای تکراری، زمان طراحی و حجم کدهای صفحه صرفه جویی کند. شما می توانید یکبار خصوصیات ظاهری عناصر را در صفحه وب توسط دستورات css مشخص کنید، سپس هرکجا در صفحه وب از عنصر مورد نظر استفاده کردید، خصوصیات مشخص شده را به آن عنصر اعمال کنید.

آیا HTML و CSS مانند سایر زبان های برنامه نویسی هستند؟

در دنیای توسعه وب، شما با مجموعه کاملی از زبان‌های مختلف که برای برنامه‌ نویسی استفاده می‌شوند مواجه خواهید شد،مانند: جاوا، روبی، پایتون، SQL و Perl. این پنج زبان برنامه نویسی در واقع در گروه زبان های برنامه نویسی توسعه Back-end قرار دارند. در صورتی که جاوا اسکریپت، HTML و CSS در بخش توسعه front-end قرار دارند.

احتمالاً افراد زیادی را خواهید دید که به شما می‌گویند HTML & CSS جزو زبان های برنامه نویسی نیستند. دلیل اصلی اینکه چرا HTML و CSS به عنوان زبان برنامه نویسی در نظر گرفته نمی شوند این است که آنها فقط ساختار و سبک صفحه وب را تعیین می کنند و حاوی هیچ دستور العملی مانند سایر زبان های فرانت اند نیستند.

نحوه یادگیری HTML & CSS :

مانند شروع یادگیری هر چیزی، طراحی وب سایت هم می تواند کمی دلهره آور به نظر برسد به خصوص اگر کاملا تازه وارد باشید. اگر می خواهید طراحی وب سایت را بصورت کاملا کاربردی و اصولی با تمرکز بر آخرین نسخه های HTML5, CSS3 و جاوا اسکریپت یاد بگیرید، می توانید در دوره طراحی صفحات وب مقدماتی و پیشرفته آموزشگاه علم پرور ثبت نام کنید. در این دوره علاوه بر آموزش طراحی سایت بصورت کامل و پروژه محور، با شرکت در آزمون های سازمان فنی حرفه ای می توانید مدرک معتبر و بین المللی خود را هم دریافت نمایید.

مدارک لازم جهت ثبت نام در دوره:

اگر تصمیم دارید طراحی وب سایت را شروع کنید قطعا اولین قدم برای شروع آموزش CSS و HTML می باشد.ما طیف وسیعی از زبان ها را داریم که در ادامه راه به ما کمک می کنند و ما باید با توجه به نیاز خود آنها را انتخاب نماییم.

Telegram
WhatsApp
Twitter
Email

دیدگاهتان را بنویسید

5/5 - (15 امتیاز)
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://elmparvar.ir/?p=9395