سبد خرید 0
دوره آموزش برنامه نویسی پایتون

آموزشگاه علم پرور ارائه دهنده ی مهارت های دیپلم در رشته های: گردشگری، مدیریت خانواده، گرافیک رایانه ای، نقشه کشی، حسابداری، کامپیوتر، هتلداری و …

print ("Hello, I'm Python!") <<< !Hello, I'm Python !Hello, I'm Python

aaa 1

آموزش برنامه نویسی پایتون

clock 1

زمان مطالعه

5 دقیقه

file 1

دسته بندی

برنامه نویسی

list 1

سطح مقاله

مقدماتی

desk calendar 300x300 1

تاریخ انتشار

28/اسفند/1402

پایتون

آموزش برنامه نویسی پایتون (python):

برنامه نویسی پایتون چیست؟ پایتون یک زبان برنامه نویسی قابل فهم، شی گرا و سطح بالا است که توسط آقای Guido van Rossum در سال 1991 منتشر شد. سینتکس (قواعد نوشتاری) ساده و یادگیری آسان پایتون بر خوانایی تاکید دارد و همین موضوع هزینه نگهداری برنامه را کاهش می دهد. اغلب برنامه نویسان به دلیل کارایی بالا پایتون، عاشق زبان پایتون می شوند، اشکال زدایی برنامه های پایتون آسان است، یک خطا یا ورودی اشتباه هرگز باعث خطای بخش بندی نمی شود. در عوض، زمانی که مفسر خطایی را کشف می کند، یک استثنا ایجاد می کند. دیباگر در خود پایتون نوشته شده که نشان دهنده قدرت درونی پایتون است 

پایتون برای چه مواردی استفاده می شود؟
برنامه نویسی پایتون معمولا برای توسعه وب سایت ها و نرم افزارها، تجزیه و تحلیل داده ها، هوش مصنوعی و … استفاده می شود. از آنجایی که یادگیری آن نسبتاً آسان است، توسط بسیاری از افراد دیگر مانند حسابداران و دانشجویان برای انواع کارهای روزمره مانند سازماندهی امور مالی مورد استفاده قرار گرفته است.
 

برخی از مواردی که با زبان برنامه نویسی پایتون می توانید انجام دهید:

  • تجزیه و تحلیل داده ها و یادگیری ماشین
  • توسعه وب
  • اتوماسیون یا اسکریپت نویسی
  • تست نرم افزار و نمونه سازی
  • کارهای روزمره

در اینجا نگاهی دقیق‌ تر به برخی از روش‌ های رایج استفاده از زبان پایتون داریم.

 1. تجزیه و تحلیل داده ها و یادگیری ماشین:

پایتون به یک عنصر اصلی در علم داده تبدیل شده است و به تحلیلگران داده و دیگر متخصصان این امکان را می دهد تا از این زبان برای انجام محاسبات آماری پیچیده، ایجاد تجسم داده ها، ساخت الگوریتم های یادگیری ماشین، دستکاری و تجزیه و تحلیل داده ها و تکمیل سایر وظایف مربوط به داده استفاده کنند.

پایتون می‌تواند طیف گسترده‌ای از تجسم‌های داده‌های مختلف، مانند نمودارهای خطی و میله‌ای، نمودارهای دایره‌ای، هیستوگرام‌ها و نمودارهای سه‌ بعدی بسازد. پایتون همچنین تعدادی کتابخانه دارد که کدنویس ها را قادر می سازد تا برنامه هایی را برای تجزیه و تحلیل داده ها و یادگیری ماشینی سریعتر و کارآمدتر بنویسند، مانند TensorFlow و Keras.

 2. توسعه وب:

Python اغلب برای توسعه بک اند یک وب سایت یا برنامه استفاده می شود (قسمت هایی که کاربر نمی بیند). نقش پایتون در توسعه وب می‌تواند شامل ارسال داده‌ ها به سرور، پردازش داده‌ ها و برقراری ارتباط با پایگاه‌های داده، مسیریابی URL و تضمین امنیت باشد. پایتون چندین چارچوب برای توسعه وب ارائه می دهد. آنهایی که معمولا مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از جنگو و فلاسک.

برخی از مشاغل توسعه وب که از Python استفاده می کنند عبارتند از مهندسان back-end، مهندسان full stack، توسعه دهندگان Python، مهندسان نرم افزار و مهندسین DevOps.

 3. اتوماسیون یا اسکریپت نویسی:

اگر متوجه شدید که یک کار را به طور مکرر انجام می دهید، می توانید با خودکار کردن آن با پایتون کارآمدتر کار کنید. نوشتن کدی که برای ساخت این فرآیندهای خودکار استفاده می شود، اسکریپت نویسی نامیده می شود. در دنیای کدنویسی، از اتوماسیون می توان برای بررسی خطاها در چندین فایل، تبدیل فایل ها، اجرای ریاضیات ساده و حذف موارد تکراری در داده ها استفاده کرد.

پایتون حتی می‌تواند توسط مبتدیان نسبتاً برای خودکارسازی کارهای ساده در رایانه استفاده شود – مانند تغییر نام فایل‌ها، یافتن و دانلود محتوای آنلاین یا ارسال ایمیل یا متن در فواصل زمانی دلخواه

 4. تست نرم افزار و نمونه سازی:

در توسعه نرم افزار، پایتون می تواند در کارهایی مانند کنترل ساخت، ردیابی باگ و تست کمک کند. با پایتون، توسعه دهندگان نرم افزار می توانند تست محصولات یا ویژگی های جدید را به صورت خودکار انجام دهند. برخی از ابزارهای پایتون که برای تست نرم افزار استفاده می شوند عبارتند از Green و Requestium.

 5. کارهای روزمره:

پایتون فقط برای برنامه نویسان و دانشمندان داده نیست. یادگیری پایتون می‌تواند فرصت‌های جدیدی را برای کسانی که در حرفه‌ های دیگر مانند روزنامه‌ نگاران، صاحبان مشاغل کوچک یا بازاریاب های رسانه‌ اجتماعی هستند باز کند. پایتون همچنین می تواند غیر برنامه نویسان را قادر سازد تا وظایف خاصی را در زندگی خود ساده کنند. در اینجا فقط تعدادی از وظایفی که می توانید با پایتون به طور خودکار انجام دهید آورده شده است:

  • قیمت های بازار سهام یا ارزهای دیجیتال را دنبال کنید
  • برای خود یک یادآوری متنی بفرستید تا هر زمان که تولدتان بود، به شما اطلاع دهد
  • ایجاد لیست خرید مواد غذایی خود بصورت هفتگی یا ماهانه
  • فرم های آنلاین را به صورت خودکار پر کنید
  • به طور تصادفی کارهای خانه را به اعضای خانواده اختصاص دهید

چرا دوره پایتون اینقدر محبوب است؟

برنامه نویسی پایتون به دلایل زیادی محبوب است. در اینجا نگاهی عمیق‌تر به مواردی که آن را برای برنامه نویسان بسیار جذاب و آسان می‌کند می اندازیم:

  • زبان برنامه نویسی پایتون دقیقا مشابه زبان انگلیسی می باشد. بنابراین خواندن و درک آن آسان تر است و این باعث می‌شود که پروژه‌های خود را زودتر ساخته و سریع‌تر پیشرفت کنید.
  • پایتون یک زبان همه کاره است پس می توان از آن برای بسیاری از وظایف مختلف، از توسعه وب گرفته تا یادگیری ماشین استفاده کرد.
  • برای شروع و همچنین مبتدیان مناسب است بنابر این برای یادگیری برنامه نویسی از سطح ابتدایی بسیار مناسب است
  • زبان برنامه نویسی پایتون منبع باز است، به این معنی که استفاده و توزیع آن حتی برای مقاصد تجاری رایگان است.
  • پایتون دارای یک جامعه بزرگ و فعال است که به مجموعه ماژول ها و کتابخانه های پایتون کمک می کند و به عنوان یک منبع مفید برای برنامه نویسان دیگر عمل می کند. 
 

ویژگی زبان برنامه نویسی پایتون:

python (1)

پایتون در سال های اخیر به یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در جهان تبدیل شده است. در همه چیز از یادگیری ماشین گرفته تا ساخت وب سایت و تست نرم افزار استفاده می شود. زبان پایتون، یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در جهان هست که همه چیز را از الگوریتم توسعه نتفلیکس تا نرم افزار کنترل ماشین های خودران ایجاد کرده است. پایتون یک زبان همه منظوره است، به این معنی که برای استفاده در طیف وسیعی از برنامه‌ها، از جمله علم داده، نرم‌افزار و توسعه وب، اتوماسیون و به طور کلی انجام کارها طراحی شده است.

بیایید نگاهی دقیق‌ تر به زبان پایتون، کارهایی که می‌تواند انجام دهد و چگونگی شروع یادگیری آن، بیاندازیم.

نظرسنجی برنامه نویسان در وبسایت Stack Overflow در سال 2022 نشان داد که پایتون سومین زبان برنامه نویسی محبوب است و پاسخ دهندگان گفتند که تقریباً 50 درصد مواقع از پایتون در توسعه برنامه های خود استفاده می کنند. نتایج نظرسنجی همچنین نشان داد که پایتون با Rust به‌ عنوان محبوب‌ ترین فناوری گره خورده است، به طوری که 18 درصد از توسعه‌دهندگانی که از آن استفاده نمی‌کنند، گفته‌ اند که علاقه‌ مند به یادگیری پایتون هستند

google-classroom (1)

جایی که آموزش و یادگیری در کنار هم قرار می گیرند

Google Classroom

دیپلم آموزش و پرورش

انجام پروژه های دانشجویی برنامه نویسی پایتون

انجام پروژه پایتون، تیم برنامه نویسی آموزشگاه علم پرور آماده پذیرش پروژه های دانشجویی پایتون از سراسر ایران می باشد. برای انجام پروژه های پایتون خود در سریع ترین زمان و با مناسب ترین قیمت می توانید با ما تماس بگیرید

دیپلم فوری تهران

بهترین کلاس پایتون در تهران کجاست

بهترین منبع یادگیری پایتون برای آموزش بصورت خودآموز سایت اصلی پایتون است. ولی خوب بدلیل انگلیسی بودن و پراکنده بودن مطالب، یادگیری آن سخت است. با شرکت در دوره پایتون علم پرور مسیر آموزش برای شما راحت تر می شود

کلاس آموزش برنامه نویسی پایتون (python) :

دوره پایتون

با ثبت نام در کلاس برنامه نویسی پایتون علم پرور علاوه بر یادگیری پایتون بصورت اصولی، بعد از اتمام دوره آموزشی مدرک بین المللی برنامه نویسی پایتون از سازمان فنی حرفه ای دریافت می کنید و می توانید از مزایای آن جهت مهاجرت، استخدام یا دریافت وام بهره مند شوید

تقاضا برای توسعه دهندگان پایتون بدلیل کاربرد آن در فناوری های جدید مانند هوش مصنوعی در حال افزایش است و از آن در خدمات تجاری، بیمه، هوافضا، خرده فروشی، بانکداری، امور مالی، فناوری اطلاعات، مشاوره، مراقبت های بهداشتی و سخت افزار استفاده می شود.

برترین شرکت هایی که از پایتون استفاده می کنند گوگل، ناسا، یوتیوب، کوورا، آی بی ام، اچ پی، کوالکام و دراپ باکس هستند و  اغلب توسعه دهندگان پایتون را استخدام می کنند.

در سال 2022، متوسط حقوق توسعه دهندگان پایتون در ایالات متحده سالانه 120840 دلار است. بنابراین، یادگیری برنامه نویسی پایتون می تواند برای آینده شغلی و درآمد شما مفید باشد.

مزایای زبان برنامه نویسی پایتون:

  • متن باز و رایگان: پایتون منبع باز است و می توانید کد آن را به صورت رایگان دانلود کرده و برای پروژه های خود تغییر دهید.
  • یادگیری آسان: پایتون هر روز در حال محبوب شدن است، زیرا یادگیری آن در مقایسه با زبان های دیگر آسان است. 
  • کتابخانه های گسترده: زبان برنامه نویسی پایتون کتابخانه های گسترده ای دارد و به شما کمک می کند پروژه های خود را سریعتر تکمیل کنید
  • شی گرا (OOP): پایتون از مفاهیم برنامه نویسی شی گرا مانند اشیاء، کلاس ها، وراثت، کپسوله سازی داده ها و غیره استفاده می کند.
  • اشکال زدایی آسان: پایتون کدها را به صورت خطی اجرا می کند، مانند جاوا، C و ++C. به این ترتیب، نیازی به کامپایل نیست و اشکال زدایی آسان می شود.
  • Dynamically-typed: تعیین یک نوع متغیر مانند char، int، double و غیره، در پایتون مورد نیاز نیست زیرا در زمان اجرای کد مشخص می شود. 
  • قابل حمل بودن: کد های پایتون قابل حمل (Portable) است. بنابراین، می‌توانید از یک کد در پلتفرم‌های مختلف مانند ویندوز، macOS یا لینوکس استفاده کنید.

آموزش گام به گام زبان برنامه نویسی پایتون:

حتی اگر بهترین آموزش پایتون را در دست داشته باشید، در صورتی که بهترین راه برای یادگیری پایتون را ندانید، ممکن است انگیزه خود را از دست بدهید. به همین دلیل بیایید کمی باهم در مورد فرآیند آموزش قدم به قدم برنامه نویسی پایتون صحبت کنیم.

مرحله 1: به این فکر کنید که چرا می خواهید زبان پایتون را یاد بگیرید
قبل از شروع هر کاری، در ابتدا به این فکر کنید که چرا می خواهید آن را انجام دهید. همین امر در مورد یادگیری پایتون نیز صدق می کند. باید هدفی وجود داشته باشد که شما را در طول این سفر با انگیزه نگه دارد. در غیر این صورت، انجام آن کار ممکن است دشوار باشد.

به این فکر کنید که چرا به پایتون علاقه مند شدید و به عنوان یک برنامه نویس پایتون چه فعالیتی می خواهید انجام دهید. این می تواند علم داده، ML، AI، ساخت وب سایت ها، برنامه ها و بازی ها، اسکریپت هایی برای اتوماسیون کار، تجزیه و تحلیل داده ها یا هر چیز دیگری باشد.

پس از تعیین هدف، مرحله بعدی را ادامه دهید.

مرحله 2: اصول را درک کنید
اساس زبان پایتون را به صورت کامل درک کنید. سینتکس (قوانین نوشتاری)، بخش های اساسی زبان برنامه نویسی مانند متغیرها، انواع داده ها، توابع و غیره را بیاموزید. کدهای ساده را به تنهایی یا از طریق مثال هایی که در آموزش پایتون انتخاب کرده اید بنویسید. پس از تکمیل اصول اولیه، می توانید به موضوعات پیشرفته بروید.

مرحله 3: دانش خود را در پروژه ها به کار ببرید
پس از آموزش اصول اولیه، سعی کنید پروژه ای را برای پیاده سازی آموخته های خود انتخاب کنید. انجام پروژه‌ ها به شما کمک می‌کنند تجربه بیشتری کسب کنید. تا این زمان، شما باید یاد گرفته باشید که خطاها را پیدا کرده و آنها را رفع اشکال کنید. می‌توانید روی پروژه‌ های قبلی تمرین کنید، در پروژه های منبع باز مشارکت پیدا کنید، در GitHub همکاری کنید و غیره.

مرحله 4: با دیگران همکاری کنید
همکاری با سایر افراد به شما کمک می کند تا دانش خود را گسترش دهید، در مورد موضوعات بحث کنید و نکات و ترفندهایی را برای به کارگیری در پروژه های خود بیاموزید. می‌توانید با آنها در انجمن‌ ها و رویدادهای مختلف پایتون ملاقات کنید. برخی از این نمونه‌ ها عبارتند از Stack Overflow، Python.org، Reddit و Sololearn

مرحله 5: به تمرین ادامه دهید
یادگیری یک فرآیند مستمر است. از این رو، پس از تکمیل تمام مراحل، همیشه به تمرین آنچه آموخته اید ادامه دهید. 

در مرحله بعد، ما بهترین سایت های آموزش پایتون در سال 2023 را به شما معرفی خواهیم کرد:

اگر به دنبال منبعی رایگان و معتبر برای یادگیری پایتون هستید، پیشنهاد می کنیم به سایت رسمی Python.org مراجعه کنید. این سایت برای آموزش پایتون از مبتدی تا پیشرفته مفید است زیرا طیف گسترده ای از مطالب را پوشش می دهد و می توانید تمام چیزهای لازم در مورد برنامه نویسی پایتون را پیدا کنید. می توانید در سایت رسمی پایتون آموزش ها را بخوانید و با مفسر آنلاین پایتون آن را آزمایش کنید.

W3Schools یک وب سایت مشهور است که آموزش های زیادی از جمله Python را به زبانی آسان و قابل درک ارائه می دهد. آنها آموزش پایتون را به صورتی ارائه می دهند که درس ها و تمرینات به خوبی سازماندهی شده اند. علاوه بر این، می توانید از ویرایشگر آنها برای ویرایش کد پایتون و مشاهده نتایج استفاده کنید.

به کلاس پایتون گوگل خوش آمدید — این یک کلاس رایگان برای افرادی است که کمی تجربه برنامه نویسی دارند و می خواهند پایتون یاد بگیرند. این کلاس شامل مطالب نوشته شده و ویدئوهای سخنرانی است، همچنین تمرین های زیادی برای برنامه نویسی پایتون دارد. Google for Education یک سایت عالی و جامع برای شروع آموزش است. یادگیری عمیق با پایتون، یادگیری ماشین لرنینگ با پایتون و تمامی مباحث مهم در اینجا وجود دارد

SoloLearn تعداد زیادی دوره رایگان پایتون را با هدف زبان آموزان با سطوح مختلف مهارت ارائه می دهد. و تعداد یادگیرنده آنها به طور تصاعدی در حال افزایش است و میلیون ها هنرجو در هر یک از دوره های خود ارائه می دهند. آنها 5 دوره پایتون را ارائه می دهند: هسته پایتون، پایتون برای مبتدیان، پایتون برای علم داده، ساختارهای داده پایتون

با دوره آموزش پایتون مایکروسافت، می توانید با نوشتن کدهای اساسی، بررسی خروجی و ورودی کد، و اعلام متغیرها آشنا شوید. این دوره آموزشی برای دانش آموزان، مبتدیان و توسعه دهندگان نیز مفید است.

این دوره شامل 10 مرحله است و موضوعات مختلفی از جمله: مبانی پایتون، تمرینی در مورد نحوه ایجاد یک برنامه با استفاده از پایتون، انواع داده ها، متغیرها، نحوه خواندن ورودی صفحه کلید و نحوه ایجاد اپلیکیشن ماشین حساب و … می باشد

آینده شغلی برنامه نویسی پایتون :

در سال 2023 یکی از دوره هایی که ارزش یادگیری دارد برنامه نویسی پایتون است و امروزه طرفداران زیادی بین برنامه نویس ها دارد. برای آموزش حرفه ای برنامه نویسی پایتون کافیست در کلاس پایتون علم پرور شرکت کنید. هنرجویان بعد از اتمام دوره پایتون، مدرک معتبر و بین المللی پایتون را از سازمان فنی حرفه ای اخذ می کنند و سپس می توانند از مزایای آن جهت استخدام یا مهاجرت استفاده کنند

لازم به ذکر است سرفصل های برنامه نویسی پایتون در علم پرور مطابق با استاندارد سازمان فنی حرفه ای بصورت جامع و پروژه محور به کارآموزان تدریس می شود.

به لطف استفاده از python در فناوری‌های نوظهور مانند علم داده، یادگیری ماشین و هوش مصنوعی، پایتون محبوب‌تر از همیشه است 💪 یادگیری آن را از همین امروز شروع کنید.

پایتون این روزها تقاضای زیادی دارد و انتظار می رود که در آینده نیز به همین شکل باقی بماند زیرا دارای قابلیت های فوق العاده ای برای فناوری های جدید است. اما اگر می خواهید پایتون یاد بگیرید، ابتدا یک هدف تعیین کنید. چه یک مبتدی کامل باشید و چه از قبل کمی با زبان های برنامه نویسی آشنایی داشته باشید، از یک منبع آموزشی مناسب استفاده کنید.

این مورد می تواند به صورت فیلم، خواندن جزوه و یا شرکت در کلاس های آموزشی باشد. شما می‌توانید با شرکت در کلاس های آموزش پایتون علم پرور رویکردی ترکیبی داشته باشید، مانند دریافت هم زمان جزوه، فیلم های آموزشی هر جلسه، پشتیبانی آنلاین دوره و دریافت مدرک بین المللی برنامه نویسی پایتون

منابع مقاله:

Stack Overflow. Stack Overflow Developer Survey 2022,  https://survey.stackoverflow.co/2022/.” Accessed April 14, 2023

JetBrains. Python Programming – The State of Developer Ecosystem in 2021, https://www.jetbrains.com/lp/devecosystem-2021/python/.” Accessed April 14, 2023

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام دوره پایتون :

دوره های آموزشی فنی حرفه ای

از آنجایی که پایتون یک زبان همه منظوره است، در زمینه ها و صنایع مختلف استفاده می شود. اینها فقط چند عنوان شغلی هستند که از پایتون استفاده می کنند:

توسعه دهنده، تحلیلگر داده، دانشمند داده، هکر اخلاقی/تستر نفوذ، مهندس نرم افزار، روزنامه نگار داده، معمار ابر، مهندس QA

از میان صدها زبان برنامه نویسی موجود، پایتون همچنان یک انتخاب محبوب در میان شرکت ها و سازمان های متعدد است. برخی از نام‌های آشنا که از پایتون استفاده می‌کنند عبارتند از: Google، Meta، Venmo، Spotify، Netflix و Dropbox.

Django، Web2Py، Flask، Bottle، CherryPy، AIOHTTP

یادگیری اصول اولیه پایتون می تواند از چند هفته تا چند ماه طول بکشد، بسته به اینکه چه چیزی می خواهید یاد بگیرید متفاوت است. اما از آنجایی که پایتون کاربردهای بسیار زیادی دارد و فریم ورک های زیادی برای توسعه آن ساخته شده در نتیجه می‌توانید سال‌ها صرف یادگیری برنامه‌ های مختلف آن کنید. دانستن اینکه چه کاری را می‌خواهید انجام دهید و اینکه آیا می‌خواهید از پایتون در یک ظرفیت حرفه‌ ای استفاده کنید، می‌تواند تعیین کند که مدت زمان آموزش پایتون شما چقدر طول خواهد کشید.

Telegram
WhatsApp
Twitter
Email

12 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

4.9/5 - (22 امتیاز)
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://elmparvar.ir/?p=19090