سبد خرید 0
بهترین رشته های تحصیلی برای مهاجرت در سال 2023 کدامند؟

ما برای ساختن یک زندگی بهتر چاره ای جز تصمیم گیری و انتخاب نداریم. در حالی که با تصمیم های درست به فرصت ها و موفقیت های زیادی دست پیدا می کنیم، تصمیم های نادرست هم اغلب باعث مشکلاتی برای ما می شود. اگر به هر دلیل تصمیم به مهاجرت گرفته اید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا با هم درباره مزایا و شرایط مهاجرت تحصیلی و همچنین مشکلات و چالش های پیش رو کمی صحبت کنیم

بهترین رشته ها برای مهاجرت

✔️بهترین رشته های تحصیلی برای مهاجرت

مهاجر
clock 1

زمان مطالعه

6 دقیقه

file 1

دسته بندی

مقالات آموزشی

list 1

سطح مقاله

متوسط

desk calendar 300x300 1

تاریخ انتشار

29/دی/1401

بهترین رشته های تحصیلی برای مهاجرت در سال 2023

مهاجرت تحصیلی چیست؟

یکی از روش های مهاجرت به خارج از کشور، مهاجرت تحصیلی است که دانشجویان می توانند بر اساس رشته تحصیلی خود اقدام به مهاجرت از طریق تحصیل نمایند. ممکن است بعلت سیستم آموزشی پیشرفته و با کیفیت یک کشور به فکر ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه های خارجی باشید و در این زمان، چگونگی ورود به آن کشور و شرایط ادامه تحصیل در آن دانشگاه ذهن شما را مشغول کند و شاید اصلا ندانید برای پذیرش و ثبت نام آن دانشگاه باید چه مراحلی را طی کنید. ما در این مطلب سعی می کنیم: بهترین رشته برای مهاجرت، شرایط و مراحل مهاجرت تحصیلی و در آخر اینکه چگونه مهاجرت تحصیلی کنیم را به شما توضیح دهیم.

چرا باید مهاجرت کنیم؟

دلایل متعددی برای مهاجرت وجود دارد و هر کسی با توجه به شرایط و موقعیت خود تصمیم به مهاجرت می گیرد. بدون تردید مزایا و معایب های مختلفی برای مهاجرت افراد وجود دارد که با بررسی آنها می توانیم به یک تصمیم درست برای آینده خود برسیم. از جمله دلایل مهاجرت: جستجوی فرصت های شغلی یا اقتصادی بهتر، ادامه تحصیل در کشورهای پیشرفته و مدرن، نقض حقوق بشر و بی عدالتی، درگیری و آزار و اذیت، فرار از سختی و ساختن زندگی بهتر برای خود و خانواده نام برد.

مراحل مهاجرت تحصیلی در سال 2023 

%D8%A7%DB%8C%DA%A9%D9%88%D9%86 %D8%AA%DB%8C%DA%A9 %D8%A2%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87 1  قدم اول: انتخاب کشور برای مهاجرت:

در مرحله اول باید کشوری که قصد مهاجرت به آنجا را دارید انتخاب کنید. پیشنهاد می کنیم قبل از مهاجرت با آداب و رسوم، فرهنگ و زبان آن کشور کاملا آشنایی پیدا کنید تا پس از مهاجرت، مشکل پیدا نکنید.

%D8%A7%DB%8C%DA%A9%D9%88%D9%86 %D8%AA%DB%8C%DA%A9 %D8%A2%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87 1 قدم دوم: آموزش زبان جدید:

قدم بعدی برای مهاجرت تحصیلی، گذراندن دوره های آموزش زبان انگلیسی و دریافت مدرک TOEFL یا IELTS است. در بسیاری از کشورها داشتن مدرک زبان انگلیسی برای پذیرش و دریافت ویزای تحصیلی ضروری است.

%D8%A7%DB%8C%DA%A9%D9%88%D9%86 %D8%AA%DB%8C%DA%A9 %D8%A2%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87 1 قدم سوم: پیدا کردن دانشگاه معتبر:

بعد از اینکه کشور مورد نظر خود برای مهاجرت تحصیلی پیدا کردید، حالا نوبت این است که بهترین دانشگاه برای ادامه تحصیل در رشته مورد نظر خود را پیدا کنید.

%D8%A7%DB%8C%DA%A9%D9%88%D9%86 %D8%AA%DB%8C%DA%A9 %D8%A2%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87 1 قدم چهارم: تهیه رزومه و کسب مهارت:

آماده کردن رزومه تحصیلی یکی از مدارکی است که شما برای مهاجرت به آن نیاز دارید. با گذراندن دوره های آموزشی فنی و حرفه ای مرتبط با رشته تحصیلی خود، علاوه بر کسب مهارت مورد نیاز می توانید مدرک بین المللی و معتبر هم کسب کنید که در خارج از کشور بسیار مفید است.

بهترین رشته های تحصیلی برای مهاجرت چیست؟

در این مطلب سعی می کنیم بهترین رشته های تحصیلی جهت مهاجرت به کشورهای مختلف را به شما معرفی کنیم. انتخاب بهترین رشته تحصیلی بستگی به کشوری دارد که شما قصد رفتن به آنجا را دارید. از مهم ترین معیارها جهت انتخاب بهترین کشور برای تحصیل می توان به: هزینه های تحصیل، امکان کار حین تحصیل، شرایط اجتماعی و فرهنگی، هزینه های زندگی، آب و هوا، قوانین کشور مقصد و … اشاره کرد. دانشجویان معمولا کشورهایی را انتخاب می کنند که پس از اتمام دوره تحصیل مشغول به کار شوند، پس بهتر است در کنار تحصیل به فکر کسب مهارت های مورد نیاز آن کشور هم باشید.

شما می توانید با ثبت نام در آموزشگاه های فنی حرفه ای علاوه بر کسب مهارت مورد نیاز، مدرک بین المللی و قابل ترجمه از سازمان فنی حرفه ای کشور دریافت کرده و از مزایای این مدارک جهت مهاجرت و استخدام در کشورهای خارجی استفاده کنید. مدارک فنی حرفه ای بعلت دارا بودن کد بین المللی در سازمان جهانی کار (ILO) قابلیت ترجمه رسمی دارند و در 186 کشور دنیا قابل استفاده می باشد

  • رشته مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات:

رشته مهندسی کامپیوتر یکی از بهترین رشته های تحصیلی برای مهاجرت در سال 2023 می باشد. مهندسان در این رشته حقوق بسیار خوبی دریافت می کنند و از جایگاه بالای شغلی در خارج از کشور برخوردار هستند. از جمله مهم ترین گرایش های رشته کامپیوتر می توان به: رباتیک، هوش مصنوعی، برنامه نویسی، علوم داده، ماشین لرنینگ، طراحی وب سایت و متخصص امنیت سایبری نام برد. برای شروع می توانید ( آموزش ICDL ) را یاد بگیرید و سپس با توجه به علاقه خود یکی از گرایش های کامپیوتر را ادامه بدهید. در ضمن بعد از گذراندن دوره icdl مدرک بین المللی و معتبر دریافت می کنید که برای مهاجرت و استخدام بسیار مفید می باشد

  • رشته های فنی و مهندسی:

رشته های فنی در اکثر اوقات جزو بهترین رشته های تحصیلی با درآمد بالا و بازار کار بین الملی برای اپلای هستند. دانشجویان در سراسر دنیا با انتخاب رشته های مهندسی و تحصیل در آنها به راحتی مشغول به کار شده و اقامت دائم کشور محل تحصیل را می گیرند. از جمله بهترین رشته های فنی و مهندسی برای مهاجرت می توان به: مهندسی برق الکترونیک، مهندسی نفت، مهندسی هوافضا، مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر و … اشاره کرد.

  • رشته حسابداری:

شغل حسابداری از جمله مشاغل پردرآمد و پرطرفدار در کشورهای اروپایی محسوب می شود. بدلیل وجود شرکت های بزرگ یا کوچک تقاضا برای استخدام رشته حسابداری وجود دارد. این افراد معمولا توسط موسسات حسابداری و حسابرسی دولتی یا خصوصی استخدام شده و یا به صورت مستغل مشغول به فعالیت می شوند. چنانچه قصد تحصیل در این رشته را دارید، پیشنهاد می کنیم ابتدا مهارت های لازم در این زمینه را کسب کرده و سپس بهترین کشور برای مهاجرت حسابداران را پیدا کنید.

  • رشته پرستاری:

در چند سال اخیر بعلت شیوع ویروس کرونا، تقاضا برای استخدام پرستاران در کشورهای توسعه یافته افزایش یافته است. در کشورهای اروپایی با جذب پرستاران، سیستم درمانی خود را تقویت می کنند و از آن طرف حقوق بالا، زندگی مرفه و اقامت دائم نصیب پرستاران می شود. برای رشته پرستاری در سراسر کشورهایی همچون: آمریکا، استرالیا، انگلستان و کانادا تقاضای زیادی وجود دارند. به همین دلیل مسیرهای مهاجرتی برای این رشته فراوان تر است

  • رشته گردشگری:

با توجه به پیشرفت صنعت گردشگری در دنیا، امروزه می توان از رشته گردشگری بعنوان یکی از مهیج ترین و البته سودآورترین مشاغل دنیا یاد کرد. در صورتی که شما شخصیتی اجتماعی و برونگرا دارید و از گشت و گذار لذت می برید، این رشته بهترین انتخاب برای شما می باشد. فارغ‌ التحصیلان رشته گردشگری فرصت‌ های کاری زیادی در زمینه‌ های مختلف مانند: فعالیت در هتل ها، آژانس های مسافرتی، تور لیدر، سفرهای دریایی وجود دارد

مشاهده لیست استاندارد های آموزشی سازمان فنی و حرفه ای جهت اخذ مدرک بین المللی

confused 1

ویزای تحصیلی چیست؟

 ویزای دانشجویی (تحصیلی) به شما اجازه می دهد تا به صورت قانونی در دانشگاه پذیرفته شده کشور مقصد برای مدت زمانی مشخص تحصیل کنید. هر دانشجویی که به دنبال ادامه تحصیل در کشور دیگری است باید ویزای دانشجویی آن کشور را دریافت کند. با این ویزا دانشجو دیگر برای ماندن در آن کشور به هیچ مدرک دیگری برای تأیید شهروندی خود احتیاج ندارد. جهت دریافت ویزای تحصیلی ابتدا باید برای پذیرش تحصیلی به دانشگاه درخواست بدهید و یا به تعبیر دیگر اپلای کنید. دریافت نامه پذیرش تحصیلی یکی از مهم ترین مدارکی است که برای دریافت ویزای تحصیلی مورد نیاز شما می باشد. در نتیجه باید از قبل بدانید به کدام دانشگاه می خواهید بروید و در چه رشته ای می خواهید ادامه تحصیل دهید.

شرایط مهاجرت تحصیلی :

✔️ اخذ نامه اپلای از دانشگاه کشور مقصد

✔️ دریافت سوابق تحصیلی به همراه ترجمه مدارک

✔️ داشتن تمکن مالی لازم برای تحصیل در آن کشور

✔️ ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی ( آیلتس یا تافل )

هزینه مهاجرت تحصیلی :

هزینه های مهاجرت تحصیلی با توجه به کشور مقصد، دانشگاه، مقطع تحصیلی و رشته مورد نظر متفاوت می باشد. بعنوان مثال برای تحصیل در کانادا بطور میانگین مبلغ $21,000 تا $30,000 دلار در سال نیاز دارید. البته داشتن بورسیه تحصیلی این هزینه را کاهش می دهد.

2 تا از بهترین و معتبرترین سایت های رتبه بندی دانشگاه ها در جهان

مهاجرت کاری و تحصیلی با دیپلم فنی حرفه ای:

بسیاری از کشورها مانند: کانادا، آلمان، استرالیا، ترکیه و بسیاری دیگر از کشورهای پیشرفته، اجازه دریافت اقامت با مدرک دیپلم فنی و حرفه ای از طریق کار و تحصیل را به مهاجران می دهند. بعنوان مثال برای مهاجرت به کانادا و دریافت ویزای کاری با دیپلم فنی حرفه ای دو نوع روش وجود دارد: 1) داشتن پیشنهاد کاری یا Job offer و  2) مهاجرت از طریق نیروی کار ماهر یا Skilled worker

دریافت ویزای تحصیلی با مدرک دیپلم مقداری دشوار است. جهت دریافت ویزای تحصیلی کانادا شما باید ابتدا ثابت کنید از لحاظ مالی وضعیت مطلوبی دارید و می توانید هزینه های تحصیل، زندگی و مخارج روزانه را پرداخت کنید و علاوه بر تمکن مالی نیاز به داشتن مدارک TOEFL یا IELTS برای ارائه به دانشگاه هستید. حال نقش مدارک فنی و حرفه ای در فرآیند مهاجرت به خارج از کشور بخصوص کانادا، آلمان و استرالیا از طریق Skilled worker به این صورت است که اگر فرد متقاضی دارای این مدرک باشد، بعنوان شخصی متخصص و دارای مهارت محسوب می شود و در پیدا کردن شغل موفق تر است.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام در کلاس های آموزشی فنی حرفه ای:

برخی از کلاس های آموزشی سازمان فنی و حرفه ای

داشتن مدارک فنی حرفه ای در دوره های مختلف، نقش کمکی و مهمی را در مهاجرت افراد به خارج از کشور ایفا می کند و توصیه می شود چنانچه قصد مهاجرت به صورت تحصیلی، کاری و یا گرفتن اقامت را دارید، از دریافت مدارک بین المللی فنی و حرفه ای که نشان دهنده مهارت های شما است و به عنوان یک رزومه قوی و معتبر برای شما محسوب می شود غافل نشوید

Telegram
WhatsApp
Twitter
Email

8 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

    • سلام مهدی جان؛
      رشته های مهندسی مانند: مهندسی کامپیوتر،هوش مصنوعی AI،عمران،مکانیک،برق و …
      و رشته های پزشکی همچون: داروسازی،دندانپزشکی،پرستاری،پزشکی و….
      و یا رشته های امور مالی:حسابداری،تحلیلگر مالی،بورس و …
      معمولا جزو بهترین رشته های پردرآمد و پولساز برای مهاجرت به کانادا محسوب می شوند

    • سلام رزیتا عزیز،
      گواهی بین المللی فنی حرفه ای به عنوان معتبر ترین مدرک ارائه شده در کشور به شمار می رود و بدلیل دارا بودن کد بین المللی قابلیت ترجمه و استفاده در خارج از کشور را دارد

  • سلام خسته نباشید، معتبرترین سایت های رتبه بندی دانشگاه های جهان چه هستند؟

    • با سلام،
      رتبه‌ بندی جهانی شانگهای (ARWU)، رتبه‌ بندی کیو اس (QS Ranking)، رتبه‌ بندی US News و رتبه‌ بندی تایمز (THE) جزو بهترین سایت های رتبه بندی دانشگاه های جهان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

4.9/5 - (22 امتیاز)
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://elmparvar.ir/?p=16815