رشته معماری فنی حرفه ای

معرفی رشته معماری داخلی | رشته معماری شاخه فنی حرفه ای:

آموزشگاه علم پرور ارائه دهنده ی مدرک دیپلم، بصورت رسمی و معتبر از سازمان فنی حرفه ای و آموزش و پرورش در رشته های: گردشگری، مدیریت خانواده، گرافیک رایانه، نقشه کشی ساختمان، حسابداری، کامپیوتر و هتلداری

برای مشاهده دروس، بازار کار و گرایش های رشته معماری داخلی تا پایان مقاله همراه ما باشید

 

رشته معماری داخلی

رشته معماری فنی حرفه ای

clock 1

زمان مطالعه

5 دقیقه

file 1

دسته بندی

دیپلم

list 1

سطح مقاله

مقدماتی

desk calendar 300x300 1

تاریخ انتشار

25/مهر/1402

معرفی رشته معماری داخلی [ بازار کار، درآمد و آینده شغلی ]

رشته معماری داخلی فنی حرفه ای:

رشته معماری داخلی فنی حرفه ای جزو رشته های پرطرفدار و جذاب در شاخه ی فنی حرفه ای می باشد. اگر به دنبال شغلی پر از خلاقیت هستید، طراحی داخلی یک گزینه عالی برای شماست. مهندس معمار فردی است که برای ایجاد اتاق ها و فضای داخلی خانه طراحی می کند. یک طراح داخلی فضاهای داخلی را به نحوی ایجاد می کند که نیازهای مشتری مانند زیبایی، ایمنی و عملکرد برآورده شود.

فردی که در رشته معماری تحصیل می کند می تواند پروژه هایی را انجام دهد که شامل چیدمان اولیه فضاهای داخل ساختمان و همچنین پروژه هایی است که نیاز به درک مسائل فنی مانند موقعیت پنجره و درب می باشد. طراحان فضاهایی را می سازند که نیازهای ما را پیش بینی و احساسات ما را جذب می کنند، در حالی که از مجموعه گسترده ای از مهارت ها و دانش فنی بهره می برند. با کمبود فضا و افزایش قیمت زمین، مردم مجبورند با فضای نسبتاً کمتری برای مقاصد مسکونی و تجاری مدارا کنند، در اینجا نقش یک طراح داخلی برای برنامه ریزی استفاده مناسب از فضاها مطرح می شود.

برای اینکه وارد رشته معماری شوید، باید مدرک دیپلم معماری یا مدرک فنی حرفه ای در رشته معماری داخلی کسب کنید. پس از دریافت دیپلم یا مدرک فنی حرفه ای، فرصت های کاری زیادی مانند فعالیت در یک شرکت معماری، استخدام در شرکت های طراحی داخلی یا تأسیس شرکت شخصی وجود دارد. این رشته پر از فرصت ها و شغل های فراوان است!

بنابراین رشته معماری داخلی، یکی از بهترین رشته های فنی حرفه ای در حوزه مهندسی می باشد. افرادی که علاقمند به تحصیل در این رشته هستند می توانند در کمترین زمان دیپلم معماری داخلی از سازمان فنی حرفه ای را دریافت کنند. 

آموزش رشته معماری داخلی:

دروس رشته معماری داخلی کاردانش در مقطع دیپلم بر اساس استاندارد سازمان فنی حرفه ای کشور، شامل سه درس تخصصی به شرح می باشد:

  1. نقشه کشی معماری با کد استاندارد (3/1/54/0-32)
  2. نقشه کشی عمومی ساختمان با کد استاندارد (3/2/54/0-32)
  3. طراح معماری داخلی با کد استاندارد (2/1/25/0-21)

رشته معماری داخلی در مجموع 49 واحد است و این تعداد واحد با دروس عمومی جمع شده و در نهایت بعد از دریافت 106 واحد می توانید دیپلم معماری داخلی نظام جدید خود را دریافت نمایید. مدت زمان دریافت دیپلم معماری داخلی بستگی زیادی به تعداد واحدهای باقیمانده دروس عمومی شما دارد ولی بصورت میانگین 1 سال زمان می برد.

کتاب های رشته معماری داخلی مطابق با سرفصل سازمان فنی حرفه ای می باشد و شما می توانید با مراجعه به انتشارات فنی و حرفه ای کتاب های لازم جهت آمادگی آزمون را دریافت کرده و آنها را مطالعه نمایید.

دروس تخصصی رشته معماری داخلی فنی حرفه ای
ردیف
نام درس
کد استاندارد
تعداد واحد
1

نقشه کشی عمومی ساختمان

۰-۳۲/۵۴/۲/۳

13 واحد

2

نقشه کشی معماری

۰-۳۲/۵۴/۱/۳

13 واحد

3

طراح معماری داخلی

۰-۲۱/۲۵/۱/۲

23 واحد

4

مجموع

 کد رایانه ای: ۱-۶۱۸۸

49 واحد

رشته معماری داخلی و بازار کار:

رشته معماری داخلی کار و دانش جزو بهترین رشته های تحصیلی در داخل یا خارج از کشور می باشد. در صورتی که قصد مهاجرت دارید یا بدنبال کسب درآمد بالا هستید، رشته معماری می تواند یک گزینه جذاب برای انتخاب باشد. فرصت های شغلی رشته معماری داخلی بسیار زیاد است البته توجه نمایید با توجه به مهارت هایی که هر فرد در این رشته بدست آورده، گزینه های شغلی مختلفی وجود دارد.

بصورت کلی درباره مشاغل رشته طراحی معماری داخلی کاردانش می توان به موارد زیر اشاره کرد: تاسیس شرکت معماری داخلی، استخدام در ارگان های دولتی بعنوان مهندس معمار، دریافت پروانه نظام مهندسی، طراحی داخلی ساختمان، نظارت بر پروژه های ساختمانی، تدریس دروس رشته معماری و غیره را نام برد.

بهترین کشورها برای ادامه تحصیل در رشته معماری داخلی کدام هستند؟ :

شاید این سوالی باشد که برای شما هم پیش بیاید، واقعا بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی و کاری در رشته معماری داخلی کدام هست؟ با کمی جستجو در اینترنت می توانید جواب این سوال را پیدا می کنید. از جمله بهترین کشورها برای تحصیل در رشته معماری: انگلیس، کانادا، آمریکا، فرانسه، استرالیا، آلمان و چندین کشور دیگر اشاره کرد. البته اگر بدنبال دریافت ویزا و مهاجرت به این کشورها را دارید باید سعی کنید مهارت های لازم برای تبدیل شدن به یک مهندس معمار را بدست آورید

رشته نقشه کشی معماری در دانشگاه:

هنرجویان بعد از دریافت دیپلم رشته معماری داخلی فنی حرفه ای، می توانند در دانشگاه های داخل یا خارج کشور در مقاطع کاردانی، کارشناسی و یا بالاتر ادامه تحصیل دهند. هنرجویان از مدارک فنی حرفه ای علاوه بر استفاده در مدرک دیپلم می توانند از دیگر مزایای آن همچون: دریافت وام خود اشتغالی، کسری خدمت برای سربازان، ترجمه مدارک و استفاده از آن در دیگر کشورها بهره مند شوند. در دیپلم معماری (نظام جدید) تطبیق رشته وجود ندارد به این معنی که اگر علاقمند به ادامه تحصیل در این رشته نبودید، می توانید در دانشگاه رشته ی دیگری را انتخاب و ادامه دهید

بهترین دانشگاه ها برای رشته معماری داخلی:

اگر تصمیم دارید در داخل کشور درس بخوانید و بدنبال بهترین دانشگاه های کشور در رشته معماری داخلی هستید ما پیشنهاد می کنیم در یکی از دانشگاه هایی مانند: دانشگاه تهران، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه هنر ادامه تحصیل بدهید

و در صورتی که قصد دارید در خارج از کشور به ادامه تحصیل در این زمینه بپردازید پیشنهاد ما دانشگاه هایی همچون: دانشگاه واشنگتون، دانشگاه آریزونا، دانشگاه هاروارد، دانشگاه ماساچوست، میشیگان و کلرادو است

در ضمن پیشنهاد می کنیم اگر به این رشته تحصیلی علاقه مند هستید، نگاهی هم به رشته نقشه کشی ساختمان بیندازید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام دیپلم معماری داخلی:

انواع دیپلم فنی حرفه ای (کاردانش)

یک مهندس معمار وظیفه ایجاد بنا را دارد ولی یک مهندس معمار داخلی وظیفه طراحی فضاهای داخلی ساختمان را دارد

دروس رشته نقشه کشی معماری فنی حرفه ای شامل: 1) نقشه کشی عمومی ساختمان 2) نقشه کشی معماری 3) طراح معماری داخلی می باشد.

Telegram
WhatsApp
Twitter
Email
5/5 - (10 امتیاز)

4 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید